Tuesday, January 13, 2009

A Letter From Aman Palestin


Aman Palestin is among organisation who involved in helping Palestinian in Malaysia. This is a letter from Aman Palestin in Malay's language. It contain the campaign to help Palestine in these days... Nothing more...



AMAN PALESTIN BERHAD (719871-K)
No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor.
Tel : 03-89267019 Fax : 03-89259963 E-mel : amanpalestin@ yahoo.com




Tarikh : 06 Januari 2009

Kepada :
Institusi / Jabatan /Pertubuhan Organisasi / Badan-badan / Syarikat-syarikat / Masjid / Surau /Individu yang perihatin dan dermawan

DATO’/ DATIN / NAZIR MASJID / PENGERUSI SURAU / TUAN / PUAN,

RAYUAN SELAMATKAN GAZA

Bahawa kami dari Aman Palestin mengutuskan surat ini dengan penuh harapan yang telus serta sedih kami mewakili sebahagian kecil rakyat Malaysia yang prihatin terhadap bencana yang menimpa saudara kita di Palestin khususnya Gaza.
Tujuan utama surat ini diutuskan adalah untuk menunjukkan rasa simpati serta sokongan terhadap rakyat Palestin yang kini diserang oleh rejim Zionis dengan serangan yang begitu ganas dan dahsyat serta tidak berperikemanusiaan.

Seperti mana yang kita maklum, bilangan angka kematian semakin meningkat dan kini telah mencecah lebih 500 orang dan yang tercedera seramai 2,500 orang. Kebanyakan mangsa adalah daripada penduduk awam Palestin yang majoritinya terdiri daripada “wanita dan kanak-kanak”. Manakala rumah dan penempatan mereka dimusnahkan, rakyat menjadi pelarian, ubat-ubatan kehabisan, keperluan hospital semakin mendesak, tenaga elektrik terputus, anak-anak kelaparan dan pesakit-pesakit yang cedera menunggu saat kematian menjelma.

Kini seluruh dunia merasai keperitan serangan Zionis itu. Oleh yang demikian, Aman Palestin menyeru semua institusi, organisasi, badan-badan, sayarikat-syarikat dan individu yang hidup hatinya supaya menyatakan sokongan untuk menyelamatkan Gaza dengan menganjurkan apa jua aktiviti yang sepatutnya, seperti :

1)Solat hajat.
2)Doa selamat.
3)Ceramah Palestin.
4)Demonstrasi protes.
5)Rapat umum.
6)Menggantung banner atau bunting.
7)Kutipan derma (wang / makanan / ubat-ubatan) .

Kami bersedia bekerjasama dengan pihak tuan dalam menjayakan aktiviti-aktiviti tersebut.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi tel : 03-8926 7019, email : alquds3@streamyx. com.
Alamat : No. 1, Jalan 3/3B, Seksyen 3, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor..
Website : www.amanpalestin. org.
Sumbangan anda juga boleh disalurkan terus melalui akaun Aman Palestin seperti berikut :

Maybank Malaysia Bhd : 5622 6301 0787
Bank Muamalat Malaysia Bhd : 120 290 100 478 80.

Kami mengalu-alukan segala bentuk sumbangan dan kerjasama daripada pihak tuan dan kami dahului dengan ucapan “Jazakumullahu Khairan Kathira”.
Sekian, terima Kasih.

Yang benar,

Pengerusi Eksekutif,
Aman Palestin Berhad.

0 comments: